ngantook

hehhe…… dah lame aku x mengarang kat blog aku ni😉
bukan xnak mengarang, tapi xde idea la….xde cite nk tulis….kirenye skang ni tgh ade cite la ekk?? x jugak…..

tapi aku nk cite psl pengalaman aku mlm td…menolong kwn aku yg merupakan salah sorang mangsa banjir….
kesian alin….xsangke dia kene berpindah ke dewan buat kali kedua dlm mase 2 bulan ni….
tapi, pade aku kire ok lagi la yg kali ni sbb family alin dh sedia lbey awl……baju2 sume dh di packing…
almari2 yg aritu tumbang dh di ikat ke dinding….cume alin perlukan khidmat kitorang utk mengangkat barang2 dia….

mase tu dh kul 10.30 mlm klau x silap aku….alin msg aku minta tlong angkat baju2 dia sume…..
so nye, pastu aku pn pegi la ngan kak fty….on the way tu mmg tgh ujan lebat la…lebat kaw2 nye….
smpai umah alin, nengok sume fmily dia dh tunggu lua umah…jiran2 pn dh stat pindah2 brg….
aku ngan kak fty sempat msuk umah alin nk nengok keadaan…..

bilik ngan dapur umah alin dh bergenang dgn air…..sib baik bju2 sume dh dialihkan…..
aku tlong angkat tilam2 toto2 sume msuk kete nk di pindahkn….tu yg penting kate alin….
ksian alin…..aku xtau nk tolong dia cemana lagi…..tu je la yg mmpu aku buat….

pastu ms alin ngan kak fty pegi hntar brg ke umah atok alin, aku volunteer nk tinggal kat umah
sbb kesian kang mak alin tinggal sorang2 plak….mase tu air dh naik…jln raye dh penuh air…
longkang2 beso pn aku nengok bagai dh x tertampung lagi….

tapi..aku x bley lagi lame kat ctu, mase tu dh kul 1 lbih…..fmily alin pn dh nk berpindah ke balai raya….
aku ngan kak fty pn balek la….sok kn nk keje…😉

hehheee….tapi disebabkan dek rase teringin nk nengok banjir yg lagi best, kitorang x balek, tapi
singgah jap kat kg laut nk nengok keadaan…..hasil nye……kampung laut dah jadi laut dah……xbleh masuk langsung….umah sume dh tinggal x smpai 1 meter jek lg nk tenggelam…….lori2 yg kat finance sume xdpt nk di alih….bot2 keselamatan pn dh byk berkeliaran…nk tolong mangse2…keadaan mase tu pn dh gelap giler….black out…….

pagi ni aku gi keje td…..msih ujan lebat lagi….PUB pn dh teruk dah…..tenggelam tinggal bumbung mcm hari tu….sedih nyer……tapi xdpt nengok umah alin sbb bas naik highway plak….xtau la cmne keadaan alin skang…nk call takut mengganggu plak….

*****ujan masih turun lebat kat luar…….

abis….nape tajuk posting aku kali ni “ngantokk”  ??? sbb aku ngantuk la…..mlm td x ckup tdo….🙂

0 Responses to “ngantook”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s





%d bloggers like this: